[Opinió. Publicat el 4/3/2012. Web ací]
Probablement vosté coneix la història de Jim Garrison. Si ha vist la pel·lícula JFK d'Oliver Stone, recordarà el fiscal de Nova Orleans, interpretat per Kevin Costner, que s'afanyava en refutar la versió oficial de la Comissió Warren sobre la mort del president Kennedy. Garrison analitzava la pel·lícula que havia enregistrat el ciutadà A. Zapruder, mesurava el temp entre fotograma i fotograma, deduïa la velocitat a la qual es produïren els trets i les trajectòries de les bales, i concloïa que hi havia més d'un tirador en els carrers de Dallas.
La qüestió és: actuà a soles Lee Harvey Oswald? Ara sabem que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va instruir les persones que havien de declarar davant de la comissió de les Corts a propòsit de la major tragèdia ferroviària que hem patit a València, és a dir, davant de la nostra Comissió «Warren».La nostra pel·lícula Zapruder són les declaracions dels ciutadans i ciutadanes que visqueren la tragèdia. En els primers moments els testimonis digueren que el tren «havia descarrilat després de colpejar amb l'andana en la corba» (J. A. M. P. en Levante, 4 de juliol de 2006, pàg. 6), i que s'havien vist espurnes «per tots (sic) els costats» (vol dir esquerra i dreta?) (A. T., pàg. 7). Els periodistes, en la seua primera crònica, citant fonts de Metro València, diuen que el tren «havia colpejat amb el mur de la dreta (sic) i després isqué disparat cap a l'esquerra» (pàg. 2). ¿Però com va ser possible això si la corba era precisament a la dreta i el tren, mogut per la seua inèrcia, descarrilà cap a l'esquerra? Si la força centrífuga espenta el comboi cap al costat de fora, com pot xocar amb l'andana per la part de dins o traure'n espurnes?
La qüestió és: fou només la velocitat?El mateix dia que la parada de Jesús ha recuperat a mitges el seu nom, el fiscal general de l'Estat espanyol ha donat instruccions per investigar restes del vagons de tren que patiren els atemptats de l'11-M. Fonamenta la seua actuació, segons diu, en informacions periodístiques. Amb la mateixa base (els testimonis periodístics que he esmentat adés) podria, si volguera, encetar una investigació de l'accident del metro. Però ell no ho ordenarà. Cap altre fiscal tindrà el coratge de fer-ho. Com sap Garzón, anar per lliure es paga car. Tampoc les Corts reobriran la seua Comissió «Warren». El fiscal Garrison tenia com a lema la vella sentència «Que es faça justícia i que caiga el cel». A la parada de Jesús encara l'esperen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.